Günahsız Ağızla Dua
Allâh 'a sığınmanın en güzel yollarından birisi DUA'dır. Dua, insanın hem kendisi, hem de müslüman din kardeşleri adına Allâh 'a yalvarması demektir. Nitekim "..onlar için dua et, Çünkü senin duan onlar için sukunettir" (Tevbe, 9/103) buyurularak duanın etkisi Kur'an'da açıkça gösterilmiştir.
Cenab-ı Rabbül Alemin Hz. Musa'ya:
"Ya Musa bana günahsız bir ağızla dua et!" diye buyurdu.
Musa (a.s.): "Yarabbi bende öyle bir ağız yok ki, sana nasıl günahsız bir ağızla dua edeyim," dedi.
Bunu üzerine Allâh ü Teala:
"Başkalarının ağzıyla dua et çünkü sen başkalarının ağzıyla günah işlemiş olmazsın, öyle hareket et ki diğer insanlar gece gündüz sana dua etsinler. Veya kendi ağzını temizle, Allâh 'ın (c.c) adı temizdir onu zikrederken ağız temizlenir," buyurdu.
Ümmü Derda (ra)'dan rivayete göre, Resulullah (sav) efendimiz buyurmuştur:
"Bir müslümanın, bir din kardeşine gıyabında yaptığı DUA kabul olunur. Başında vazifeli bir melek vardır. Kardeşine hayır DUA'da bulunduğu vakit, bu melek: "AMİN" der. Ve: "Senin için de bir misli olsun" der." Müslim-Ebu Davud Tac c 5 s 210
Hadisin Tirmizi'deki metninde hafif bir değişiklik var ki şöyledir:
"En çok kabul edilen dua, din kardeşin gıyabında yapılan duadır" Ebu Davud-Tirmizi: Tac c 5 s 211
Efendimiz (sav), Ömer (ra) umre yapmak üzere kendisinden müsaade almaya geldiğinde Resulullah (sav): "Kardeşim bizi duandan unutma" diye kendisinden dua istemiştir. Hz. Ömer der ki: "Bu, bir sözdür ki, bedelinde dünya verilseydi, o kadar sevinmezdim" buyurur. Ebu Davud-Tirmizi: Tac c 5 s 211
Peygamber efendimiz, (Allâh ü teâlâya günah işlemeyen dil ile dua edin) buyurdu. Böyle bir dilin nasıl bulunacağı sual edilince, (Birbirinize dua edin! Çünkü ne sen onun, ne de o senin dilinle günah işlemiştir) buyurdu. [Tergibüs-salât]